Sztuka dzielenia się: dostarczanie materiałów edukacyjnych do twoich klientów

Opieka zdrowotna to satysfakcjonująca kariera dla osób, które są zainteresowane wspieraniem innych w dokonywaniu trwałych zmian w stylu życia, aby poprawić zdrowie i samopoczucie. Kiedy zaczynałem jako trener zdrowia, założyłem, że wiele z moich prac to edukacja klientów w zakresie prawidłowego odżywiania i kondycji. Ponieważ moją specjalnością jest zarządzanie wagą, wypełniłem półkę na książki tekstami referencyjnymi i szufladą na pliki z arkuszami roboczymi na temat mitów dietetycznych, kontrolą porcji, planowaniem posiłków i czytaniem etykiet. Aby ulepszyć własną bibliotekę osobistą, uzyskałem także ogromne zasoby związane z ustalaniem celów i zmianami zachowania na stronie internetowej ACE.

Szybko odkryłem, że większość moich klientów miała dużą wiedzę na temat diety i ćwiczeń fizycznych. Nie byli też chętni do wypełniania arkuszy roboczych podczas naszych spotkań lub na własną rękę. Pomimo faktu, że miałem sensowne informacje, którymi chciałbym się podzielić na temat utraty wagi i zmiany zachowań, potrzebowałem skutecznego sposobu, aby uczynić go istotnym dla moich klientów. Postanowiłem dobrze wykorzystać mój dyplom z edukacji dorosłych, wprowadzając podstawy teorii wychowania do mojej praktyki coachingowej. Teoria uczenia się dorosłych opiera się na założeniu, że uczący się dorośli są samokształceni, nastawieni na rozwiązywanie problemów, mają praktyczną wiedzę na temat wiedzy teoretycznej i mają ogromny zasób doświadczenia życiowego, na którym można się skoncentrować.

W rezultacie wiedziałem, że muszę stworzyć wysoce dostosowane do indywidualnych potrzeb doświadczenie, aby sprostać indywidualnym potrzebom każdego klienta. Dziś nadal sięgam do materiałów z mojej półki i plików, ale robię to strategicznie. Oto cztery wskazówki, które możesz zastosować, decydując, jak i kiedy sięgnąć po materiały edukacyjne:
1. Poproś o pozwolenie.

Może się to wydawać oczywiste, ale słuchaj lub proś o klienta, zanim dostarczysz materiały edukacyjne. Takie podejście daje czas na dokładne wyjaśnienie, jakiego rodzaju informacji poszukuje klient, a także wzmacnia relacje, dając klientowi swobodę wyboru.
2. Skup się na edukacji „dokładnie na czas”.

Oznacza to uczestnictwo w określonych potrzebach klienta, dostarczanie potrzebnych informacji i ich wykonywanie w chwili, gdy są potrzebne. Możesz wykazać się wiedzą ekspercką, udostępniając nowe dane żywieniowe lub dane dotyczące ćwiczeń, ale może to nie wypaść, chyba że wiąże się to z osobistym doświadczeniem Twojego klienta. Zachowaj cierpliwość i poczekaj, aż Twój klient wyraźnie poprosi o materiały edukacyjne. Na przykład zapisz informacje na etykietach FDA Nutrition Facts, dopóki klient nie poprosi o poprawę swoich zakupów.
3. Oferuj informacje w różnych formatach.

Niektórzy klienci chcą, aby książka była czytana w ich własnym czasie, podczas gdy inni wolą odwiedzać stronę internetową lub blog lub mieć jedną kartkę papieru, do której mogą się odwoływać w razie potrzeby. Twoi klienci docenią, gdy zapytasz ich o preferowane materiały, a następnie zapewnią to, czego potrzebują.
4. Arkusze, książki, strony internetowe i broszury są przydatnymi narzędziami, ale nigdy nie zastępują dobrego coachingu.

Pamiętaj, że Twoi klienci przyszli do Ciebie po wsparcie i wskazówki dotyczące wprowadzania zmian w stylu życia. Nie wystarczy umieszczać informacji na wyciągnięcie ręki klienta. Zademonstruj swoją prawdziwą wartość jako trenera, pomagając klientom w zastosowaniu tych informacji do ich życia. Na przykład, poza dzieleniem się nową książką kucharską pełną zdrowych przepisów kulinarnych, zapoznaj się z rodzajami przepisów kulinarnych, które twoi klienci lubią najbardziej i jak mogą znaleźć czas na zakupy składników i gotowanie w domu.

Prowadź swoim głosem coachingowym, a odkryjesz preferowane style uczenia się swoich klientów. Będziesz wiedział, że osiągnąłeś właściwą równowagę między coachingiem zdrowotnym a edukacją zdrowotną, kiedy twoi klienci opuszczają spotkanie z osobistymi, znaczącymi rozwiązaniami dla ich zdrowego stylu życia i praktycznym planem ich wdrożenia.

Dodaj komentarz